sons
Firma ETMAL specjalizująca się w remontach i serwisach urządzeń hydraulicznych, urządzeń pokładowych oraz maszynowych, na jednostkach pływających, wykonała kompleksową przebudowę pogłębiarki chwytakowej Świdrak, należącej do PRCiP. Przeprowadzone prace w znaczący sposób poprawią stabilność jednostki oraz zwiększą efektywność jej eksploatacji.
Przebudowa polegała na wstawieniu hydraulicznie napędzanych pali, które po opuszczeniu stabilizują jednostkę, opierając się o dno. Duży gabaryt konstrukcji wymagał zaawansowanego projektu, obliczeń i przygotowania technicznego. Zastosowane, nowoczesne rozwiązania technologiczne zapewnią trwałość i łatwość obsługi urządzeń.
- Napędy pali są hydrauliczne. W maszynowni zainstalowaliśmy agregat prądotwórczy o wystarczającej mocy, żeby zasilić 2 pompy hydrauliczne. Pale mają po 20 metrów wysokości i mogą kotwiczyć jednostkę do głębokości ok 15-16 metrów. Kompleksowa przebudowa obejmowała również wykonanie instalacji elektrycznej i systemu sterowania bezprzewodowego. Prace instalacyjne na Świdraku trwały ok 7 tygodni - informuje przedstawiciel firmy Etmal
Świdrak to pogłębiarka zbudowana w 1971 roku w Stoczni Remontowej w Gdańsku. Jednostka była wielokrotnie modernizowana. Obecnie jest wyposażona, między innymi, w koparkę linową Liebherr HS855HD. Szczudła kotwiące wykonane przez firmę Etmal w znaczący sposób zwiększą jej możliwości i efektywność. Oprócz prac czerpalnych jednostka jest również wykorzystywana do wielu prac hydrotechnicznych np. stawiania ścianek szczelnych Larsena. Z ciekawostek - jednostka brała udział w pracach przy budowie tzw. sztucznej rafy w Ustce.
Firma ETMAL zajmuje się serwisowaniem urządzeń pokładowych i maszynowych na jednostkach pływających w szerokim zakresie. Wykonuje również kompleksowe naprawy, serwisy i modernizacje urządzeń i systemów hydraulicznych dla przedsiębiorstw lądowych.
ETMAL dysponuje własnymi, dobrze wyposażonymi halami warsztatowo-magazynowymi oraz zapleczem technicznym, umożliwiającym prowadzenie testów remontowanych urządzeń. Firma posiada wysoko wykwalifikowaną kadrę inżynierów i techników okrętowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów